3 מיומנויות פרזנטציה שניתן ללמוד מחמש דקות של מצגת של Microsoft

קצין המוצר הראשי של מיקרוסופט, פאנוס פנאי חשף לאחרונה מוצרים חדשים של Microsoft  שהצליחו ליצור באז רב בשוק. בין המוצרים היו טאבלטים חדשים, מחשבים ניידים וסמארטפון חדש, ה- Surface Duo. אבל היו אלה חמשת הדקות הראשונות של הפרזנטציה שמשכו אותי, במהלכן פנאי הראה את המומחיות האמיתית שלו כפרזנטור עוצמתי.

הוא השתמש בשלוש טכניקות פרזנטציה מצוינות כדי לחבר את האנשים בקהל למסרים שלו. ושימוש בהם יהפוך אתכם למרצים ופרזנטורים טובים יותר.

אל תתחילו מהמוצר

אנשים לא קונים מוצרים; הם קונים רגשות. הפרזנטורים הכי טובים מייצרים את התחושה לפני שמסבירים את תכונות המוצר. פאני קבע את נושא המצגת שלו בשתי הדקות הראשונות. הוא הראה סרטון של בתו סופיה, כשהיא מנגנת על פסנתר. ואמר: “כדי שסופיה תנגן בצורה המיטבית, הפסנתר צריך להיות מכוון בצורה מושלמת, הספסל צריך להיות בגובה הנכון, ודף המוזיקה שלה בגובה העיניים”.

פאני טען כי כאשר הכלי-טכנולוגיה מדויק ובנוי טוב, הוא מאפשר לסופיה לשחרר את הכישרון היצירתי שלה. “כשכל החלקים מתיישרים, אתה יכול להפסיק לחשוב. אתה פשוט מקבל השראה לנגן טוב יותר.” פנאי יצר קשר רגשי עם הקהל ומסגר את המוצרים הרבה יותר מרק חומרה חדשה – הם מכשירים שיעזרו להם לשחרר את היצירתיות ההשראה שלהם.

ספרו סיפורי לקוחות

השקופיות הראשונות של פאני הכילו תמונות של כמה אנשים – לקוחות אמיתיים עם סיפורים מעוררי השראה. לדוגמה, הוא הראה תמונה של סטיב גליסון, שחקן כדורגל מקצועי לשעבר שאובחן כחולה ב- ALS ודרכו הדגים כיצד מוצרי מיקרוסופט מסייעים לאנשים החיים עם מוגבלות. תמונה אחרת הראתה את קולט דייויס, נהגת מכונית מרוץ שמנהלת את הקריירה שלה כמו סטארט-אפ – כמובן באמצעות חומרה של מיקרוסופט.

כבני אדם, אנו מחוברים לסיפורים. אנו חושבים בסיפור, מדברים על סיפורים ונהנים ממידע שנמסר בצורה סיפורית. ספרו סיפורים לזכות בלב של האנשים.

השתמשו במולטימדיה כדי להלהיב את הקהל

סיפורים מצליחים לרתק אותנו, אבל גם תמונות וסרטונים. טקסטים הכתובים בנקודות לא מדברים אלינו וזו הסיבה שלא היו נקודות במצגת של פאני. למעשה, השקופית הראשונה עם טקסט הופיעה עשר דקות בתוך הפרזנטציה – וגם אז, זה היה רק ​​משפט אחד.

רובנו לא נוטים להשתמש בווידיאו בפרזנטציה, אבל צרכים לעשות זאת. אנשים אוהבים וידאו. מחקרים מראים שסרטונים ותמונות מעוררים הרבה יותר מאשר טקסט בלבד. אך לעתים קרובות אנחנו לא ששים להכניס סרטונים לפרזנטציות כפי שפנאי עשה כשהראה את בתו מנגנת בפסנתר.

מדעני מוח מצאו, כי מידע חזותי ומילולי מקודד באזורים שונים במוח שלנו. הביולוג המולקולרי של אוניברסיטת וושינגטון, ג’ון מדינה, התייחס לתופעה במחקר שלו. במילים פשוטות, הוא מצא כי מידע שמוצג בטקסט, תמונות ווידיאו מקודד במוח בצורה טובה יותר והוספת סרטון עשויה לעזור לצרוב את הרעיון במוחם של האנשים בקהל.

×

עגלת קניות

דברים טובים

מגיעים למי שנרשם לניוזלטר שלנו

דילוג לתוכן