מה הקשר בין שקופית השער של המצגת לרושם ראשוני?

יש המאמינים שרושם ראשוני נוצר מהרגע שמרצה או פרזנטור פותח את הפה ויש המאמינים שהרושם הראשוני מתחיל להיווצר ברגע שהפרזנטור נכנס לחדר וכיום יש אמונה חדשה שאומרת שהרושם הראשוני נוצר כבר מהרגע שקהל היעד נכנס לחדר ורואה את שקופית השער.

נחשו לאיזה אמונה אני מתחבר?, חשבו על זה, כמה פעמים נכנסתם לחדר הרצאות וראיתם את שקופית השער ובאותו הרגע תקף אתכם הרצון המיידי לצאת מהחדר (או לפחות לשבת קרוב ליציאה כדי שתוכלו לברוח בלי שהמרצה ישים לב). המפגש הראשון בין קהל היעד למצגת שלכם הוא משמעותי מאוד ויהיה בעל השפעה על ההמשך.

מה קופץ לכם לראש אחרי שרואים שער כזה של מצגת:

שקופית השער של המצגת שלכם אמורה לתפוס תשומת לב ולסקרן את האנשים ולצורך זה צריך לעשות שימוש אפקטיבי במספר מרכיבים: צבע ,תמונות, טיפוגרפיה וכותרת. כל אחד מהמרכיבים הללו הוא עולם ומלואו (ועליו נדבר עוד בעתיד בבלוג) אבל אבחר לתת לכם דווקא כמה טיפים לבחירה נכונה של כותרת מעניינת ומסקרנת.

טיפים לכתיבת כותרת לשער של מצגת:

שפת הטאבו

הרעיון כאן הוא שאתם יכולים להשתמש בביטויים הלקוחים מתוך שפת רחוב פחות “יפה”, שיטה זאת מתאימה גם להרצאות מאחר ושפת הטאבו מזעזעת את המוח ויוצרת קשב, הרי מי מאיתנו לא מקלל (גם אם בשקט לעצמנו) וקללות תמיד תופסות תשומת לב.

חשוב לציין שבשפת הטאבו אינני מתכוון שתעשו שימוש בקללות בפועל אלא מושגים מאותו עולם והקשר. אם אתם מחפשים דוגמאות לשימוש בשפת הטאבו בהרצאות אני ממליץ לצפות בכל הרצאה של  tony robbins או  gary vaynerchuck

דוגמה לשער שעושה שימוש עדין בשפת הטאבו:

היכן אתם יכולים לקבל רעיונות למושגים כאלה – כאן אמליץ לכם על מילון הסלנג המקיף של רוביק רוזנטל, אחד הספרים הכי שימושיים שקיבלתי.

שימוש במספרים

מדובר באחד הטיפים המרכזיים בכתיבה שיווקית בכלל. לפיו תמיד מומלץ לשלב מספר בכל טקסט מאחר והמוח שלנו מחוות לזהות מספרים בגוף של טקסט. כמו כן יש עדיפות לשימוש במספרים אי זוגיים וזאת בגלל שלמוח האנושי יש העדפה ואף הרגל למספרים זוגיים כך ששימוש באי זוגי תמיד ימשוך תשומת לב (הפוך על הפוך).

פער הסקרנות

זהו קונספט מפסיכולוגיה, שאומר שאם אדם נשאל שאלה או נחשף למשפט אשר חסר בו מידע או יש בו רמת אי-וודאות מסוימת הדבר ייצור אצל האדם מועקה פסיכולוגית ודחף עז להשלים את החסר. סטוריטלרים מומחים משתמשים בתופעה באופן יזום כדי ליצור את הדחף הזה. אחת הדרכים הפשוטות לייצר כותרת כזאת היא להציג בה את נקודת ההתחלה ואת הנקודה הסופית אבל להשאיר חבוי את הדרך כך שהמוח ינסה לפענח איך הגענו מנקודה אחת לשניה.

דוגמה לשער שעושה שימוש בפער הסקרנות:

זווית ראייה ייחודית

כדי שאנשים ירצו להקשיב, יש חשיבות רבה בלהראות שאנחנו הולכים לחדש להם ועל כן רצוי כבר בכותרת להציג את זווית הראייה הייחודית שלכם על הנושא המדובר. לדוגמא אם הכותרת של המצגת היא “גורלו של האוקיינוס” זה מציג את הנושא אבל ללא זווית הראייה הייחודית ולכן כותרת כמו “זיהום גלובלי הורג את האוקיינוס ואותנו” תהיה הרבה יותר אפקטיבית.

אז איפה ניתן לקבל השראה לכותרות למצגות?

אני כבר שנים עובד עם האתר https://www.title-generator.com אשר מדובר בכלי שמאפשר להכניס מילת מפתח ומוציא פלט של -700 כותרות שונות שכוללות את אותה המילה, מה שנותר לכם זה לעשות לכותרות אדפטציה לעברית ולחדד אותן. הכלי עצמו טוב גם בלעזור לכם לקבל רעיונות לתכנים בבלוגים.

בהצלחה ואשמח לשמוע לדעתכם או לטיפים נוספים.

×

עגלת קניות

דברים טובים

מגיעים למי שנרשם לניוזלטר שלנו

דילוג לתוכן