קונפליקט – בלעדיו שום סיפור לא שווה כלום

קונפליקט’ – קרב בין ישויות ותפיסות עולם עליו מבוסס כל סיפור טוב. קונפליקט בהקשר של סיפור נוצר כאשר הדמות הראשית שבשיווק לרוב מדובר בלקוח הפוטנציאלי, שרוצה משהו ודבר כלשהו עומד בדרכו. כל הסיפורים מכילים קונפליקט מאחר והוא זה שלרוב יוצר עניין, מושך אותנו, מעורר סקרנות וחיבור רגשי. הרי מי פה לא סאקר של סיפורים בהם הקטן (underdog) מנצח את הגדול.

יש לציין שאין הסכמה ברורה לגבי הסוגים השונים של הקונפליקטים אבל כן ישנם כ-6 סוגים שבאים לידי ביטוי ברוב הגדול של המקרים. בחלק זה אסקור את סוגי הקונפליקטים כך שתוכלו להשתמש בהם בכתיבת המסרים והסיפור שלכם:

6 סוגי קונפליקטים בסיפור

אדם נגד עצמו

מאבקו של אדם עם הדעות הקדומות שלו, הספקות שלו או פגמי האופי שלו. אחת הדוגמאות הקלאסיות ניתן לראות דווקא בסרט אלאדין  של דיסני בו אלאדין מתלבט אם לספר את האמת על עצמו לנסיכה יסמין שהוא בעצם גנב פשוט שגר ברחוב ולא נסיך. דוגמה נוספת דווקא מעולם הפרסום ניתן לראות בקמפיין רשת המרפאות האמריקאית NOVANT HEALTH בפרסומת שלהם להעלאת מודעות לסרטן.

אדם נגד אדם

הקונפליקט “הקלאסי”, כאן בעצם אנחנו מדברים על כל סיטואציה שיש גיבור ויש נבל והאחד מנסה לנצח את השני – כמו בטמן נגד גוקר, סופרמן נגד לקס לוטר ועוד אלפי דוגמאות מכל סרט, סידרה או ספר מהשנים האחרונות. דוגמה יפה לך ניתן לראות בקמפיין של חברת Tums שמקדם תרופה נגד צרבת.

אדם נגד חברה

הקונפליקט של הגיבור מתרחב לעימות עם מוסדות, מסורות או חוקים של תרבותו, הוא נאבק להתגבר עליהם, או מנסה להשיג ניצחון על חברה מושחתת. דוגמא קלאסית לכך מופיעה בסדרה הטלוויזיונית סיפורה של שפחה או בקמפיין לעידוד תרומת איברים  Donate Life – The worlds biggest asshole

אדם נגד הטבע

בקונפליקט זה, הגיבור יוצא נגד הטבע (רובינסון קרוזו) או ייצוג של הטבע, לעתים קרובות בצורה של חיה (מובי דיק), דוגמאות נוספות כוללות את הסרט מלתעות, טוויסטר.

אדם נגד טכנולוגיה

הספקנות המולדת של האנושות על נפלאות הטכנולוגיה הביאה לסיפורים רבים בהם אנטגוניסטים משתמשים בטכנולוגיה כדי להשיג כוח או שהטכנולוגיה משתלטת עליהם או הופכת להשפעה זדונית על החברה

אדם נגד העל טבעי

הקונפליקט הזה מתייחס לקרב בין אנשים לתופעות שמוגדרות על טבעיות כמו לדוגמה במקרה של הסיפור דוקטור ג’קל ומיסטר הייד.

לסיכום קונפליקט הוא לב ליבו של כל סיפור טוב, נסו לחשוב מהו הקונפליקט שמתאים למותג שלכם או למסר .שאותו אתם רוצים להעביר

×

עגלת קניות

דברים טובים

מגיעים למי שנרשם לניוזלטר שלנו

דילוג לתוכן