זהירות! טעויות סטוריטלינג שמומלץ להימנע מהם בפרזנטציה

אז סוף סוף הבנת, שסיפורים הם דרך נהדרת להגדיל את המעורבות של קהל היעד בפרזנטציה, הן באופן רגשי והן פיזי. יחד אם זאת, יש לציין שפרזנטציות מהוות מדיום מורכב עבור סיפור וזה בגלל שלא ניתן לראות את התמונה המלאה בבת אחת. לערוך מצגת הרבה יותר מורכב מלארוך סיפור רציף ויש צורך ללמוד לעבוד ברמת השקופית או רצף שקופיות בודדות כדי לוודא שכל החלקים מתחברים כמו שצריך.

כשמפתחים פרזנטציה ומתבססים על סיפור, קל מאוד לעשות טעויות קטנות שבסוף עלולות להתחבר לטעות אחת גדולה ועל כן בואו נכיר מספר טעויות שמהם כדאי להימנע:

יותר מידי

“תראה ואל תספר”,  משפט סופר פופולרי בקרב אנשי המקצוע בתחום. במקום להיכנס לעומק ולספר על ההיסטוריה של בעיות כעס של דמות מסוימת בהרחבה, אנחנו יכולים פשוט להראות תמונה של הדמות זורקת כוס על קיר  וזה יעבוד באותה המידה. פעולות תמיד קודמות למילים, פעולות תמיד ברורות יותר ויוצרות יותר מעורבות ולרוב הן לא לוקחות את האינטליגנציה של הקהל שלך כמובן מאליו.

אז כדי להימנע מהרחבת יתר במצגת, פשוט הימנעו מלכתוב הרבה טקסט בשקופיות. השתמשו בתמונות עוצמתיות והמילים שלכם כדי לספר סיפור ולתת לקהל זמן לפרש להבין את ההקשר לבד. למה לספר כמה כיף לחיות בניו זילנד אם אפשר להראות את זה בכמה תמונות?.

מי הגיבור?

מעורבות הקהל נולדת כאשר הם יכולים להזדהות עם אדם, מקום או קונספט בתוך סיפור. האנשים בקהל צריכים שיהיה להם למי להריע, גם אם זה אנטי גיבור וזאת במטרה שישבו ויהיו מרוכזים ומעורבים עד הסוף. נסו לוודא במצגת קיים תמיד נרטיב שכולל מישהו או משהו שלקהל איכפת ממנו – “גיבור”. אולי מדובר במישהו שמגיע ממקום של נחיתות ומנצח למרות כל הסיכויים, אולי מדובר בפתרון רפואי שמונע אובדן חיים או מקטין סבל. סיפור ללא גיבור במקרה הטוב יבלבל את הקהל ובמקרה הרע ישאיר אותם לא מסופקים, ולא מעורבים.

אין סיכון

מה זה סיפור ללא קונפליקט?, נרטיב סיפורי טוב, יעמיד תמיד את הגיבור כנגד מכשול כלשהו – נבל, קונספט, טבע, חברה או אולי אפילו כנגד עצמו. חשבו על פצצה מתקתק בזמן שגיבור מנסה לעצור אותה, ככל שיש פחות זמן על הצג ככה החוויה הופכת להיות יותר אינטנסיבית וכך גם תהיה החוויה של הקהל.

גם אם אתם מנסים להשיג מימון לסטרטאפ שלכם, כדאי להיות ברור לגבי המאבקים והסיכונים הצפויים אם הרעיון שלכם לא יצא לפועל. אם אין סיכון בנרטיב , לקהל אף פעם לא תהיה סיבה אמיתית לעשות את מה שאתה מבקש מהם.

אין הנעה לפעולה

מצגות נבדלות מסיפורים רגילים בדרך מסוימת מאוד: הם צריכות להיות בעלות קריאה לפעולה. אלא אם כן סיפור מסתיים במילים ‘המשך יבוא’, רוב הסיפורים אינם מובילים לשום מקום ספציפי. הסיפור שלך חייב לחבר את הכל להנעה לפעולה אחת שתוביל אתך להשלמת המטרות שלך. הרי איזה עוד סיבה יש לך להעביר מצגת מלבד להעשיר בידע, להשיג מימון או תמיכה?

כל פרזנטציה גם אם היא כוללת שני אנשים טומנת בתוכה מטרה והזדמנות להשיג משהו – מוניטין, מעמד, חיבור או כסף. אם תבחרו להוסיף מרכיב של סכנה הנשקפת לגיבור שלכם תוכלו “לבקש” מהקהל את עזרתם כדי להוביל אותו לחוף מבטחים.

×

עגלת קניות

דברים טובים

מגיעים למי שנרשם לניוזלטר שלנו

דילוג לתוכן